phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
דרשותיו של החפץ חיים, ספריו של מרן הרב עובדיה יוסף, התבטאויותיו של מרן רבי יהודה לייב שטיינמן וסיפור המופת של מרן רבי חיים קנייבסקי. כך עודדו גדולי הדור את קיום מצוות טהרת המשפחה.

טהרת המשפחה. שתי מילים שמכילות בתוכן כל כך הרבה עוצמה וחוזק. הרי ידוע כי הטהרה היא עמוד התווך של עם ישראל, היא אחד הצירים המרכזיים שעליהם סובבים חיי המשפחה היהודית, והיא זו שהופכת את הבית למקדש מעט ומביאה להשראת השכינה.

במשך כל הדורות נלחמו גדולי ישראל למען מצווה חשובה זו, וגם בתקופות קשות הם הקפידו שהמצווה לא תישכח. רבנים ומורי הוראה מכל החוגים ראו בנושא חשיבות עליונה, ועודדו את קהילותיהם לשמור עליו בכל מחיר, גם אם לפעמים הוא היה גבוה או מורכב מאוד.

ידוע כי החפץ חיים פעל רבות למען החדרת שמירת טהרת המשפחה בקרב נשות ישראל, והוא אף הוציא על כך את ספרו "טהרת הבית". כמו כן נהג החפץ חיים לשאת דרשות בפני נשים רבות שהתכנסו לשומעו בנושא זה בבית הכנסת הגדול של וילנה.

גם בדורות האחרונים היה יחסם של גדולי הדור לנושא טהרת המשפחה חם במיוחד ומלא בהערכה וכבוד. הרב עובדיה יוסף זצ"ל פעל רבות בקרב כל המגזרים כדי לחזק את הנושא, והוא אף כתב את הספר 'טהרת הבית' בן שלושה כרכים, העוסק בהלכות טהרת המשפחה ומיועד בעיקר ללומדים בעמקות את נושא הטהרה. גם הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל עקב אחר נושא הטהרה מקרוב, ואף התבטא לא אחת כי "יש לשים לב לדבר הפשוט ש'מקווה שאינו כשר אינו מקווה'".

בכל הכנסים שארגן 'המרכז לטהרת המשפחה' לקחו חלק גדולי ישראל על כל גווניהם – מקצה לקצה, כשכולם מביעים בעצם השתתפותם את הערכתם לפעילות הרבה של הארגון למען מצווה יקרה וחשובה זו. 

וישנם גם סיפורים מרגשים על גדולי ישראל שהמליצו לאנשים לפעול למען הטהרה, ובזכות כך נראו ניסים גדולים. אחד מתוך אינספור סיפורים הוא המקרה המטלטל שהתרחש זמן קצר לפני פטירתו של מרן רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל. מדובר בבני זוג, שהמתינו לזכות בילד במשך שנים רבות, וכששמעו על עצתו של רבי חיים קנייבסקי, שחזר ואמר תמיד כי "בניית מקווה היא סגולה לילדים", הם קיבלו החלטה לבנות מקווה  נשים מפואר במושב זוהר. לאחר מאמץ עצום, הצליחו בני הזוג לגייס כחצי מליון ש"ח, והמקווה אכן קם על תילו. תשעה חודשים בדיוק אחרי חנוכת המקווה, חבקו בני הזוג את בתם הבכורה.