phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
האם כהורים יש לנו דרך להשפיע על כך שילדינו יהיו מחונכים וטובים, ומה הקשר של מצוות טהרת המשפחה לכך? כך תעניקו לילדיכם נקודת פתיחה טובה לחיים.

מי מאתנו אינו רוצה לזכות בילדים מוצלחים ומחונכים? מי אינו מקווה ושואף שילדיו יהיו ברוכי כישרונות, עם מידות תרומיות ולב טוב?

נכון שבכל מקום שהוא אנו יכולים למצוא ילדים מחונכים וטובים, אך מובא במקורות כי ילדים שנולדו בטהרה, יהיה בהם טוהר נפשי שאינו קיים בילדים שלא זכו להיוולד בקדושה ובטהרה.

בכך שאנו שומרים על מצוות הטהרה, אנו בעצם מעניקים לילדינו נקודת פתיחה טובה יותר לעולם, שכן יש לנו אפשרות לזכות אותם להיוולד עם נשמה טהורה, עם עדינות וטוהר שמגיעים ישירות בזכות השמירה על מצוות טהרת המשפחה.

חשוב להדגיש שגם ילד שלא זכה בנתונים כאלו יוכל לעבוד על עצמו כדי לזכות לקדושה ולטהרה, כי הכל תלוי בבחירתו, אך המתנה שאנו יכולים לתת לילדינו בכך שנביא אותם לעולם בטהרה, גדולה לאין שיעור ומשפיעה על כל חייהם. 

בנוסף, בכל העולם ישנם מחקרים על כך שחיי משפחה יהודיים, בהם מקפידים על דיני הלכות טהרת המשפחה, הם בסיס לזוגיות תקינה. הגישה הכללית של היהדות כלפי הבית היהודי היא שמדובר בערך עליון ומקודש, וממילא היחס של ההורים זה לזה צריך להיות מכבד,  מתחשב ונאמן מכל בחינה שהיא. ברור שילד שזוכה להיוולד לבית כזה, סופג ממילא את ההשראה שבו, וזוהי בוודאי מתנה שתלווה אותו לאורך כל חייו.

אין ספק שכהורים יש לנו חלק ניכר בקביעת גורלם של ילדינו ושל צאצאי-צאצאינו עד סוף כל הדורות. זו האחריות שמוטלת עלינו, ואם חלילה נמנע מהילדים את הזכות הזו, אנו עלולים להצטער על כך בהמשך. יעידו על כך הורים רבים שהחליטו בשלב מאוחר בחייהם לשמור על טהרת המשפחה, וכעת מצטערים שלא הקפידו על כך קודם לכן, לפני שנולדו הילדים.

נכון שכדי לשמור את המצווה יש להתאמץ והמחיר לא קל, אך ריבונו של עולם בוודאי יראה משמיים את גודל השתדלותנו ומאמצינו, ויזכה אותנו בבנים ובנות שייוולדו בטהרה ושיביאו לנו רק נחת ושמחה.