phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
גם אם את כבר מבוגרת ולכאורה אינך נצרכת לטבילה, יש על פי ההלכה מצווה מיוחדת הנקראת "טבילת תיקון". זה הזמן לשמוע על כך.

"אני בת 61, נשואה במשך קרוב ל-40 שנה ובמשך כל חיי לא טבלתי. האם יש טעם שאטבול בגילי המופלג?" עם השאלה הזו הגיעה ל"מרכז הארצי לטהרת המשפחה" זהבית, תושבת אחד הקיבוצים, שהחלה לחוות תהליך של חיזוק וכחלק מכך שמעה לראשונה על מצוות טהרת המשפחה.

זהבית היתה בטוחה שאחרי שחצתה את גיל הפוריות אין כל טעם לטבול, אלא שאז היא התוודעה לחשיבות הרבה בטבילה כהלכה דווקא בגיל זה, שכן זוהי טבילה חד פעמית שביכולתה להעניק לה טהרה למשך כל שארית חייה.

כדי להבין את הדברים, חשוב להיות מודעים להסבר הטמון מאחורי מצוות הטבילה.

לא רבים יודעים, אך הסיבה שאישה בגיל הפוריות נדרשת לטבול היא מכיוון שבכל תקופת הנידה יש מעין מגע עם "אובדן חיים", מה שיוצר טומאה באדם. במקרה זה, על מנת לעבור למצב של טהרה, יש צורך בטבילה במקווה כשר. כשאישה מתבגרת ואינה חווה מצבים של נידה, ממילא אין היא נדרשת לטבול עוד.

אלא שישנה גם מצווה נוספת הנקראת "טבילת תיקון", ומיועדת לנשים נשואות שלא טבלו במקווה מעולם. נשים אלו, על אף שייתכן שאינן בגיל הפוריות, מצויות עדיין במצב של נידה, ורק לאחר טבילה כהלכתה הן יהיו טהורות. טבילת תיקון היא למעשה ההזדמנות האחרונה שלהן לטבול במקווה, ומאחר שכל עוד הן אינן עושות זאת, הן אסורות לבעליהן. טבילת התיקון, למרות שנעשית פעם אחת ויחידה, מונעת מהן ומבעליהן עבירות רבות מספור. ברגע שאישה במצב כזה טובלת, היא זוכה לכפרת עוונות העבר, משפרת את ההווה ומשפיעה גם על העתיד. כי זו המתנה הגדולה ביותר שבורא עולם העניק לנו: האפשרות לחזור בתשובה שלימה.

לעולם לא מאוחר כדי לטבול! 

אלו גם הדברים שנאמרו לזהבית, אשר בגיל 61 קיימה לראשונה את מצוות טהרת המשפחה. זמן קצר לאחר מכן היא יצרה שוב קשר עם הארגון, הפעם כדי לספר שזכתה בישועה בלתי צפויה – ממצא רפואי מדאיג שהדיר שינה מעיניה התגלה כחסר משמעות. "אני לא יודעת חשבונות שמים", אמרה זהבית בדמעות, "אבל בדבר אחד אני בטוחה: הטבילה גורמת ללא ספק לשפע של ברכה. אני ההוכחה".