phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
במעמד חנוכת המקווה נטלו חלק רבנים ואישי ציבור אשר הביעו את התרגשותם מהחיזוק הגדול למושב ולמועצה האזורית והעלו על נס את פועלו של הנדיב מר יצחק מורנו הי"ו שתרם את המקווה לע"נ רעייתו ע"ה.
14/05/2023

התרגשות במושב שיבולים: אחרי שנים רבות בהן תושבי המושב שבדרום הארץ ציפו למקווה טהרה מכובד וראוי למצוות הטהרה, בשבוע שעבר נחנך במעמד מרומם מקווה מפואר ורחב ידיים לטובת האזור כולו. המושב שיבולים נוסד לפני יותר משבעים שנה על ידי עולים מאיראן ומכורדיסטן, וברבות השנים המקווה במקום התיישן מאד ויצא משימוש.

בשנים האחרונות התבקשה "טהרת המשפחה" ע"י תושבי האזור לסייע בשיקום המקווה, כאשר למטרה התגייס גם מר יצחק מורנו, אשר כבר פעל בעבר לחיזוק הטהרה ביישובים שונים וביקש לתרום את המקווה לע"נ אשתו מרת רבקה ע"ה וכך בסיוע של תורמים נוספים בניית המקווה הושלמה בהשקעה כספית רבה, והפך לאחד המקוואות היפים ביותר בדרום הארץ.

כאמור בשבוע שעבר התקיים מעמד חנוכת המקווה וכיבדו אותו בנוכחותם ראשי "טהרת המשפחה", רבנים ואישי ציבור נכבדים, רב המושב, הרב דוד אלעזרא שליט"א, ראש מוסדות אור ישראל יבנה האדמו''ר רבי לוי יצחק לינקר שליט"א התורם מר יצחק מורנו הי"ו ובני משפחתו, ראש המועצה שדות נגב מר תמיר עידאן, הממונה על המועצה הדתית האזורית אוריה ברוכי-כהן, יו''ר הועדי המשקי בצלאל ברוכי, יו''ר הועד מוניציפלי רווית אלמסי, חבר המליאה מר אסי אלמסי, תושבים ואורחים רבים.

לגלריית תמונות המקווה לחצו כאן >>>

באורח נדיר הגיעו לכבד את המעמד ונשאו דברים שורה של שרים וחברי כנסת כמו שר החקלאות אבי דיכטר, שר התקשורת שלמה קרעי, שר האנרגיה ישראל כץ, וחברי הכנסת ניסים ואטורי, בועז ביסמוט, חנוך מלביצק וששון גואטה.

יו"ר "טהרת המשפחה" הרב חיים לוי התמקד בכך שהמעמד הזה שנערך בעיצומו של יום מתוח של שיגור טילים לאזור מהווה את האמירה החשובה מכל: טהרת ישראל היא צורך וחובה בכל עת ובכל שעה והמתבקש הוא שלא לעכב ולו לרגע את פתיחת המקווה ומכל סיבה שלא תהיה. "אנו רואים בסיום פרויקט שיבולים נדבך נוסף וחשוב בשרשרת הטהרה כאשר מקווה זה הינו השלישי מבין חמישה מקוואות שבנייתם תסתיים בעז"ה בשנה זו ברחבי המועצה האזורית שדות נגב וזאת מעבר לכ-30 פרויקטים נוספים שאנו עסוקים בהם ברחבי הארץ מצפון ועד דרום".

בהמשך הביא הרב חיים לוי את ברכתו של נשיא "טהרת המשפחה" הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א למעמד, שאמנם נבצר ממנו להגיע פיזית אך התרגש מגודל חשיבות התרומה של המקווה לאזור כולו ושיבח את הפעילות המבורכת. בסיום הדברים בירך את כל המשתתפים בשמחה של מצווה זו שיזכו להמשיך ולהרבות טהרה בישראל ולראות במהרה בגאולה השלמה ומלאה הארץ וכו' כמים לים מכסים.

שר התשתיות ישראל כץ ריגש את הנוכחים כאשר תיאר את התפיסה שלו בנוגע לחשיבות מקוואות הטהרה בעם ישראל. "האזור הזה למוד ירי" אמר השר כץ. "התשובה הערכית לזה נמצאת כאן באירוע הזה שחונכים מקווה טהרה בהמשך למסורת של אלפי שנים" הוסיף השר. "זאת התשובה היהודית הערכית השורשית, זה הכוח שלנו. צריך את צור ישראל על מנת לחיות כאן בביטחון".

לגלריית תמונות המקווה לחצו כאן >>>