phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
הראל חיים טנג'י, נפצע אנושות בחאן יונס, שרד, וגזר סרט למקווה הראשון בהיסטוריה של המושבה כנרת. | ערוץ 7
16/04/2024

הראל טנג'י, בן 24 מכוכב יעקב, גילה על מתקפת החמאס רק במוצאי החג ומיד עלה על מדים. בימים הראשונים למלחמה, הצוות שלו תפס עמדות שמירה ביישובי העוטף, ובהמשך נכנס לעזה.

כאשר היה בפעילות מבצעית באזור רפיח הוא נפצע בראשו מרסיסי רימון שזרקו מחבלי חמאס. "אני זוכר את הרגע שבו הרגשתי כמו סכין שחותכת לי את הראש, ונפלתי" הוא שחזר בשיחה עם 'מאקו'. "הייתי על גבעה והתגלגלתי, ואף שניסיתי לעצור את עצמי לא הצלחתי לשלוט בגוף. באותו הרגע, שמעתי אנשים סביבי שצועקים את השם שלי - ואז איבדתי הכרה".

מצבו הוגדר בתחילה אנוש, אולם בהמשך מצבו התייצב. בעקבות הפגיעה התפתח אצלו שיתוק זמני בצד השמאלי שמשפיע על פעולות יום-יומיות. למרות הקושי, בזכות הגישה החיובית שלו, מצבו השתפר לאט-לאט, ושבועיים לאחר שאושפז לראשונה הוא עבר לשיקום במרכז הרפואי שיבא תל השומר, שם הוא מטופל בימים אלה.

מי שפגש אותו הוא איציק גולן מגבעת שמואל שמשתתף בפרויקט של "אמץ לוחם". הוא לקח על עצמו לסייע לטנג'י בכל תהליך השיקום. גולן, שמעורב בשנים האחרונות בבניית מקוואות יחד עם ארגון טהרת המשפחה, הביא איתו את טנג'י לאירוע מרגש של חנוכת מקווה במושבה כנרת ש-116 שנים אחרי הקמתה, זכתה שיוקם בה מקווה.

גולן כיבד אותו לגזור את הסרט. "זה זכות עצומה עבורי ועבור הראל לגזור את הסרט למקווה הזה שמביא את הטהרה לעוד נקודה חשובה בארץ ישראל".