phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
הרצאות, פאנל הלכתי, תוכניות עוצמתיות ומרגשות בועידת ההשתלמות לבלניות של 'טהרת המשפחה'.
21/07/2024

מספר המשתתפות בועידת ההשתלמות השנתית של 'טהרת המשפחה' שובר שיא בכל שנה, כאשר השנה הוא עמד על למעלה מ - 550 בלניות אשר עתותיהן מוקדשות במהלך כל ימות השנה למען הרבות טהרה בישראל.

ימי העיון התקיימו במלון לאונרדו בירושלים. את משא הפתיחה נשא ראש ישיבת "אבני נזר", הגאון רבי זמיר כהן שליט"א, שהעלה על נס את המסירות הנדרשת ואת מאור הפנים הנצרך על מנת להרבות את כבוד וחיזוק הטהרה בישראל.

הגר"ז כהן שליט"א דיבר על כך שהתכונה של מים היא שהם עוברים ממקום למקום, בניגוד לכל העצמים. וזה היסוד שלהם להעביר יהודי ממצב של טומאה למצב של טהרה. במשאו אילף את השומעים בינה בבחינת "דע מה שתשיב" וסיפר ממסירותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל לעניין הטהרה. רה"י ביקש להביע הערכה אישית לעוסקות במלאכה, בשעות מורכבות, בערבי חגים, והכל במאור פנים למען טהרת עם ישראל.

יו"ר "טהרת המשפחה", הרב חיים לוי שליט"א, חיזק את המשתתפות לנוכח האתגרים המורכבים בעקבות המצב הקשה בצפון ובדרום הארץ, והביע הערכה לאלו אשר עושות הכל מנת לסייע גם ליישובי הספר לזכות בטהרה ובקדושה, והציג את ההתרחבות האדירה ואת ההתעוררות המרגשת שיש בכל שכבות הציבור בעם ישראל לעניין הטהרה. "אנחנו מוקירים ומעריכים את הבלניות שלא נרתעות מדבר, החוסן שבלבן מחזק גם אותנו ונותן לנו כח להמשיך לפעול יחד להרחבת גבולות הקדושה בארץ ומחוצה לה" אמר הרב לוי.

לגלריית תמונות לחצו כאן >>>

בערבו של היום הראשון נערך מושב מיוחד עם רבני כשרות המקוואות של 'טהרת המשפחה'. לאחר שיעור מיוחד מפי הגאון רבי יצחק מרדכי רובין שליט"א התקיים דיון הלכתי בהשתתפות הגאון רבי ישעי’ה פפויפר שליט"א והגאון רבי מנדל ראנד שליט"א, מנהלי מערך כשרות המקוואות של 'טהרת המשפחה', שענו על שאלות בענייני הפעלת מקוואות בהם נתקלות הבלניות, כמו"כ הסבירו והרחיבו על הבעיות שהתעוררו בפיתוחים הטכנולוגיים בשנים האחרונות והרחיבו על הפתרונות המעשיים המיוחדים שפיתחו ב'טהרת המשפחה'. בנוסף העלו מצגת מעניינת אשר מוצגת בה שורה של ליקויים שרק על ידי תשומת לב וערנות רבה ניתן להבחין בהם.

במהלך ימי ההשתלמות נשא דברים מגיד מישרים הרב הגאון רבי ברוך רוזנבלום שליט"א שהביע את התפעלותו ממסירות הנפש של הבלניות ואמר "כולם באו לכאן מדן ועד באר שבע, עזבו את המשפחה כדי לחזק את הטהרה בעם ישראל. הקב"ה בכבודו ובעצמו נמצא כאן ומקשיב ושמח כי הוא רואה שגם בעולם החשוך שבו אנו חיים, עולם של הסתר, יש פינה של אור שהיא אור הקדושה והטהרה". הגר""ב רוזנבלום אמר עוד כי "זה עיסוק במצווה גדולה ונפלאה, שהיא שורש של עם ישראל להעמיד את הדורות הבאים מתוך קדושה וטהרה, זו זכות עצומה".

במהלך ימי ההשתלמות נערכו סביב השעון מגוון תוכניות מרתקות, ונערך מעמד מרגש בקבר רחל. כמו"כ נטלו חלק באירוע מיטב המרצים והמומחים להנהגת הבית ובין היתר השמיעו דברים בנושאי השקפה וחיזוק באמונה המרצה הרב יצחק פנגר שליט"א שבדבריו ריתק וחיזק את המשתתפות.

בסיום ימי ההשתלמות הודו המשתתפות ל’טהרת המשפחה’ על הועידה המיוחדת בה אגרו ידע וכח להמשך הפעילות הקדושה.

לגלריית תמונות לחצו כאן >>>